Disconfortul constructiv

AddThis Social Bookmark Button

Majoritatea dintre noi ne confruntam destul de des cu lucruri care pot genera frustrare, disconfort. Fie ca este vorba de a tine o dieta sau de a simti unele emotii negative cand avem un conflict, disconfortul este prezent in vietile noastre de zi cu zi si este imposibil sa il evitam. Chiar daca trairea disconfortului este universala, masura in care reusim sa il toleram difera destul de mult de la individ la individ. Inca de mici, unii copii par sa aiba un prag inalt de toleranta la fustrare / disconfort, altii un prag mai scazut. Din diverse cauze – de la bagajul genetic la felul in care parintii nostri ne-au crescut, partea creierului responsabila cu autocontrolul si autodisciplina, adica cortexul prefrontal, poate sa nu fie dezvoltata optim pentru a ne putea urma planurile pe termen lung. Din acest motiv, unii din noi tindem a ne concentra mai mult pe eliminarea frustrarii de moment, pe termen scurt. Desigur, nu ne putem intoarce in timp sa schimbam cauzele care au dus la asta, dar putem in prezent, prin ceea ce facem sa schimbam neurobiologia creierului nostru. Mai jos sunt cateva sugestii pentru a face asta:

Fii dispus sa faci ceea ce nu vrei

Multi dintre noi spunem ca ne dorim o schimbare, de exemplu sa fim intr-o forma fizica mai buna, dar amanam sa facem ceva concret in directia aceasta. Gandurile de autosabotare pot fi extrem, extrem de creative si, in mintea noastra, chiar credibile. Ne putem spune ca vom astepta pana suntem mai motivati sa facem sport sau ca nu avem timp pentru exercitii fizice. De fapt, ce ne spunem este ca nu suntem dispusi sa facem ceva care necesita efort si o doza de sacrificiu, ca ne dorim doar rezultatele fara procesul de multe ori inconfortabil de a ajunge la ele. Pentru a pune punct acestei sabotari, este nevoie sa ne luam angajamentul de a face lucruri care nu ne plac, care vor crea frustrare cel putin la inceput.

Propune-ti obiective specifice, clare

Daca pornim la drum fara o destinatie clara, poate fi foarte usor sa ne ratacim. De fapt, e mult mai probabil sa renuntam de tot la drum. De aceea setarea obiectivelor, oricat de cliseic ar suna, este un pas extrem de important in a ne dezvolta autodisciplina. Obiectivul mare si pe termen lung, il putem concretiza in scopuri mai mici pe care sa le urmarim astazi, saptamana aceasta, luna aceasta. De asemenea este important sa ne asiguram ca acestea sunt in zona proximei dezvoltari, adica suficient de ambitioase incat sa depaseasca putin zona de confort, dar nu prea ambitioase si nerealiste, incat sa ne fie imposibil de atins.

Orienteaza-ti actiunile spre valorile tale

Chiar daca de multe ori ne dorim doar sa scapam de emotiile inconfortabile din prezent - ceea ce e explicabil, probabil nimeni nu vrea sa se simta rau, o abordare mai buna este sa luam decizii si sa facem lucruri in concordanta cu valorile noastre. Multe din scolile moderne de psihoterapie pun accent exact pe acest lucru: sa invatam sa traim o viata cu sens, sa fim persoanele care vrem sa fim, iar acest scop sa fie supraordonat scopurilor de a evita durerea si disconfortul. Asadar, o buna practica pe care o putem face periodic este sa ne gandim ce calitati, virtuti am vrea sa cultivam si inspre ce valori sa se indrepte eforturile noastre.

Nu renunta la primele obstacole

Oricat de descurajant ar fi sa avem esecuri, renuntand la ceea ce ne-am propus din cauza lor este una din cele mai mari defavoruri pe care ni le putem face. Sa presupunem ca timp de multi ani am fost persoane timide si ne propunem sa ne dezvoltam abilitatile sociale, expunandu-ne la cat mai multe situatii in care sa vorbim cu oameni necunoscuti. Este foarte probabil sa ne lovim la inceput de esecuri, pentru ca oamenii cu care interactionam pot sa aiba diverse preferinte sau pentru simplul motiv ca e nevoie de mai multa practica pana sa ne dezvoltam abilitatile de socializare. Daca am renunta la primul esec, nu doar ca nu ne-am atinge scopurile dar ne-am putea intari si mai tare convingerea ca nu ne putem dezvolta abilitatea de a socializa.

Daca ai nevoie de ajutor pentru a face fata mai bine disconfortului si a dezvolta auto-disciplina, te așteptam cu drag la cabinetele noastre din Bucuresti sau Cluj, dar daca nu poți ajunge, intra pe www.gandestesanatos.ro, unde inregistrarea si primele 3 sedinte-lectii sunt gratuite. Pentru mai multe detalii poti accesa pagina de Contact a site-ului si sa realizezi o programare.

NOU! Acceseaza gratuit primele 3 sedinte-lectii ale platformei de psihoterapie si dezvoltare personala online descarcand aplicatia GandesteSanatos din AppStore si GooglePlay. Daca doresti si interactiune cu un psiholog te poti inregistra gratuit pe www.gandestesanatos.ro.

Psihoterapeut Alexandra Pacurar

0751.052.008

alexandra.pacurar@psihosolutii.ro

www.gandestesanatos.ro

www.psihosolutii.ro

Contact - Programari

Gabriel Dinu - 0724.306.188
gabriel.dinu@psihosolutii.ro

Roxana Niculescu - 0722.762.805
roxana.niculescu@psihosolutii.ro

Irina Paraschiv - 0744.239.470
irina.paraschiv@psihosolutii.ro

Simona Chiriluta - 0745.633.439
simona.chiriluta@psihosolutii.ro

Roxana Petruş - 0757.381.077 
roxana.petrus@psihosolutii.ro

Mihaela Stinga (Iote) - 0760.737.493
mihaela.iote@psihosolutii.ro

Sandra Voicu - 0729.007.831
sandra.voicu@psihosolutii.ro

Ioana Ionicioiu - 0746.211.896
ioana.ionicioiu@psihosolutii.ro

Alexandra Pacurar - 0751.052.008
alexandra.pacurar@psihosolutii.ro

Facebook



Gabriel Dinu - Radio Lynx

" Desi nu stii, in tine este psihologul perfect!"

Gabriel Dinu

Gabriel Dinu - Realizator emisiunea 'Confidential'.

Vizualizare continut

Număr afişări conţinut : 2760022

Utilizatori online

Avem 10 vizitatori online

Intreaba un psiholog

Nume:
Email:
Intrebarea dvs.:
Introduceti codul de mai sus:

Cauta in site

Abonare newsletter

Despre mersul la psiholog

Ati apelat la serviciile unui psiholog?

Psihoterapia copilului

Rasplata si pedeapsa in educatia copilului

Sunt foarte multi factori importanti in educarea unui copil. Atentia si afectiunea pe care i-o acorda parintii sunt elemente esentiale pentru o buna dezvoltare emotionala a micutilor. Ar fi bine sa mai mentionam si existenta explicatiilor pe care le dam copiilor, cat si modalitatea prin care dam aceste explicatii.
[ citeste articolul complet ]

Psihoterapie de cuplu

Probleme cu erectia si ejacularea precoce

Cele mai multe probleme sexuale ale barbatilor sunt psihogene. Foarte putine au ca si cauza dereglari fiziologice autentice. Asa stand lucrurile, am decis sa detaliez in acest articol cauzele si mecanismele de functionare ale celor mai intalnite disfunctii sexuale la barbati.
Sa abordam mai intai problemele cu erectia. [citeste articolul complet]

Tulburari psihice

Depresia si cauzele ei

Din ce in ce mai multi oameni acuza aceasta tulburare psihica.
Depresia este o tulburare afectiva care are ca si trasatura specifica tristetea profunda, stare ce persista perioade indelungate.
Cea mai serioasa forma a acestei tulburari este depresia majora. 
[ citeste articolul complet ]

Copyright © 2009 - Psihosolutii.ro - S.C.P Niculescu & Dinu. Toate drepturle rezervate. Powered by Total Web Technologies.
  Google+