Psihoterapie - Psihosolutii.ro

Cum sa ne adaptam sarbatorilor de iarna

AddThis Social Bookmark Button

De multe ori sarbatorile de iarna sunt un prilej de bucurie pe care il asteptam cu entuziasm, fiind inconjurati de oameni dragi si in care avem cateva zile de concediu pentru odihna, relaxare si emotii pozitive. Uneori insa aceasta perioada din an poate aduce cu ea si schimbari negative in viata noastra, stres, anxietate si deprimare. Merita sa vedem cum ne putem adapta cat mai eficient acestor zile care se apropie.

Stresul cumparaturilor

Fiind sezonul cadourilor, ne poate fi dificil sa ne organizam financiar si sa gasim cadourile potrivite pentru oamenii dragi. Chiar daca iti place sa faci cumparaturi si te gandesti cu placere la bucuria pe care ceilalti o vor simti atunci cand vor primi ceva din parte ta, este util sa vezi cum iti poti reduce nivelul de stres legat de cumparaturile de sezon.

• Organizeaza-ti bugetul din timp si asigura-te ca ai mai multe optiuni. Gandeste-te la cate cadouri vrei sa faci, pentru cate persoane si incearca sa ai in minte sau in scris mai multe idei de cadouri pentru a te putea adapta in cazul in care nu gasesti ce ti-ai propus initial. Poate stii ca una dintre persoanele dragi tie are preferinte mai specifice in legatura cu lucrurile care ii plac si iti este greu sa gasesti ceva potrivit. Este bine sa ii pui intrebari directe in legatura cu ceea ce si-ar putea dori sau chiar sa o rogi sa iti ofere cateva optiuni dintre care tu sa alegi.

Citeşte mai mult: Cum sa ne adaptam sarbatorilor de iarna

 

Cum sa nu mancam excesiv de Sarbatori - sfaturi psihologice pentru pastrarea greutatii

AddThis Social Bookmark Button

Perioada Sarbatorilor de iarna este una dintre cele mai asteptate din an. Petrecem mai mult timp cu familia, mai mult timp cu cei dragi noua, dar si mai mult timp acasa, iar una dintre bucuriile cele mai mari in aceasta perioada sunt mancarurile absolut minunate, delicioase si variate pregatite de mame, bunici sau chiar de noi.

Cu totii stim insa ca aceasta perioada e una in care ne este foarte greu sa ne tinem de planul alimentar pe care poate l-am urmarit tot anul sau sa ne abtinem de la mancatul in exces. Mai mult, mancarurile traditionale romanesti, pe cat de gustoase, pe atat de tentante si pline de calorii sunt.

In acest articol imi propun sa descriu cateva recomandari care sa va ajute sa mancati mai rational de Sarbatori, dar sa va si bucurati in ianuarie cand va urcati pe cantar.

1. Planificati mesele

Aceasta recomandare e una dintre cele mai importante. Cu totii stim ca perioada Craciunului e una in care mergem in vizite, stam mai mult acasa, in general e mai multa mancare, iar tentatiile sunt multe. In acest context planificarea meselor e foarte importanta pentru a preveni gustarile neplanificate si, de cele mai multe ori, regretate.

Mai mult decat atat, planificarea meselor ajuta si la evitarea mancatului excesiv si compulsiv. In momentul in care stim ce vom manca la masa urmatoare, scad sansele sa alegem ceva la foame sau sa cedam impulsurilor de moment.

2. Mancati incet si stand jos

Aceasta recomandare e foarte importanta mai ales in contextul in care mancatul pe fuga sau in picioare nu ne ajuta la crearea senzatiei de satietate si de “saturat”. Exista un decalaj din momentul in care am terminat masa si pana Ia momentul in care creierul nostru da semnalul ca stomacul e plin, iar mancatul prea repede intarzie si mai mult declansarea acestui semnal.

Ca pont, o masa principala ar fi indicat sa dureze undeva in jur de 30 de minute, iar unul dintre lucrurile pe care ati putea sa le faceti este sa lasati tacamurile pe marginea farfuriei cat timp mestecati mancarea. De asemenea, evitati distragerile – desi masa de Craciun e un loc bun pentru socializare, incercati sa nu cititi sau sa va uitati la televizor cat timp mancati.

Savurati mancarea atat de buna pregatita in aceasta perioada. Acest lucru va va ajuta sa fiti constienti de cantitatea de mancare, dar si sa va bucurati de gustul foarte bun.

Citeşte mai mult: Cum sa nu mancam excesiv de Sarbatori - sfaturi psihologice pentru pastrarea greutatii

   

Cum sa slabim eficient cu ajutorul terapiei cognitiv-comportamentale

AddThis Social Bookmark Button

Odata cu lucrurile bune pe care ni le-a adus Occidentul, am importat si problemele cu care se confrunta, una dintre acestea fiind obezitatea. In Romania problema era minora, insa acum este bine sa ne ingrijoram.

Exista o multitudine de moduri prin care persoanele care doresc sa slabeasca o pot face, insa cele mai eficiente doua modalitati prin care putem lupta impotriva kilogramelor in plus sunt controlul alimentatiei si miscarea fizica, ambele fiind coordonate de autocontrolul nostru mental.

Alimentatia este foarte importanta: de la ce mancam pana la orele la care mancam. Exista foarte multe indicatii si diete eficiente, dar cel mai indicat este sa consultam un nutritionist, care ne poate personaliza dieta pe baza analizelor facute si in functie de preferintele noastre.

Miscarea fizica este la fel de importanta. Sunt necesare minim 30 de minute zilnic, iar pentru a fi eficienti putem apela la ajutorul unui antrenor personal, care ne poate creea un program cu exercitii specifice pentru a ne putea atinge scopul.

Pentru a reusi insa sa ne reglam alimentatia si sa ne mobilizam pentru miscare fizica este nevoie sa tinem cont de urmatoarele 3 aspecte, ce stau in spatele conceptului de vointa:

Citeşte mai mult: Cum sa slabim eficient cu ajutorul terapiei cognitiv-comportamentale

   

Cum sa acceptam lucrurile negative din viata noastra

AddThis Social Bookmark Button

Traim cu totii intr-o societate in permanenta schimbare. Incepem sa lucram mai multe ore, suntem presati sa avem salarii din ce in ce mai bune, sa avem in acelasi timp grija de familiile noastre, de copii, de prieteni, dar si de noi si de sanatatea si starea noastra de bine. Cu siguranta ca in aceste conditii, din ce in ce mai multe persoane se simt presate sa isi aranjeze vietile cat mai bine, sa fie cat mai impliniti si sa profite cat mai mult de sansele care li se ofera.

In acelasi timp insa, din ce in ce mai multe persoane incep sa se confrunte cu stari emotionale negative, chiar anxietate si depresie, pentru ca lucrurile nu merg asa cum isi doresc. Fie nu reusesc sa obtina promovarea pe care si-o doresc, fie nu castiga suficienti bani, fie societatea nu le ofera lucrurile pe care si le doresc, fie nu reusesc sa isi gaseasca un/o partener/a potrivit care sa ii iubeasca asa cum isi doresc.

In acest articol imi propun sa discut despre de ce acceptam atat de greu ca in viata noastra exista si lucruri negative, dar si despre cum ar fi bine sa gandim asa incat sa le putem accepta mai usor si sa ne bucuram de viata mai mult.

De ce ne e atat de greu sa acceptam lucrurile negative din viata?

Pentru ca suntem educati ca evenimentele negative ne impiedica sa ajungem unde ne dorim, ca e bine sa fim placuti de cat mai multe persoane pentru a avea succes si ca daca ni se intampla lucruri negative ar trebui sa facem tot ce ne sta in putinta sa iesim din ele cat mai repede. Conform teoriei evolutioniste, aceste lucruri sunt adevarate, in parte. E adevarat ca a fi placut de cat mai multe persoane ne ofera protectie si siguranta, insa undeva pe drum, oamenii au inceput sa transforme aceste recomandari in reguli absolute.

Conform teoriei rational emotive, exista doua tipuri de ingrijorari principale:

Citeşte mai mult: Cum sa acceptam lucrurile negative din viata noastra

   

Efectele psihologice ale mutarii in alta tara

AddThis Social Bookmark Button

Te-ai mutat in alta tara si iti este greu sa te adaptezi? Simti ca emotiile tale te coplesesc? Iti este dificil sa iti faci prieteni noi si sa relationezi cu cei din jur? Resimti un nivel crescut de stres? Dorul de casa ti se pare de nesuportat?

Cum ne poate afecta mutatul in alta tara la nivel psihologic?

• Lipsa de familiaritate

Dupa ce entuziasmul acestei schimbari incepe sa scada, poate aparea acest sentiment de lipsa de familiaritare. Nu stim unde sa mergem pentru a ne cumpara anumite lucruri de care avem nevoie, unde putem sa intalnim alti oameni, unde putem sa ne plimbam sau cum putem sa ne petrecem timpul liber. Acest sentiment ne poate duce la o stare de nesiguranta si poate aparea dorul de casa.

• Lipsa familiei si a prietenilor

Este firesc sa iti fie dor de familia si de prietenii tai de acasa. Uneori insa acest dor poate sa fie atat de intens incat te poate duce la dorinta de a te intoarce. Acesta este si motivul pentru care multi oameni decid sa revina in tara dupa primele luni de la plecare.

• Probleme emotionale existente

Atunci cand ne mutam luam cu noi si emotiile pe care le aveam acasa. Poate ne gandim ca aceasta schimbare inseamna un nou inceput care ne va scuti de confruntarea cu problemele emotionale nerezolvate, insa de multe ori acest lucru nu se intampla. Stresul acestei schimbari poate chiar sa accentueze dificultatile pe care le aveam anterior si putem ajunge sa ne simtim coplesiti si sa ne fie dificil sa facem fata situatiei.

Citeşte mai mult: Efectele psihologice ale mutarii in alta tara

   

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Contact - Programari

Gabriel Dinu - 0724.306.188
gabriel.dinu@psihosolutii.ro

Roxana Niculescu - 0722.762.805
roxana.niculescu@psihosolutii.ro

Irina Paraschiv - 0744.239.470
irina.paraschiv@psihosolutii.ro

Mihaela Stinga (Iote) - 0760.737.493
mihaela.iote@psihosolutii.ro

Alexandra Pacurar - 0751.052.008
alexandra.pacurar@psihosolutii.ro

Sandra Voicu - 0729.007.831
sandra.voicu@psihosolutii.ro

Ioana Ionicioiu - 0746.211.896
ioana.ionicioiu@psihosolutii.ro

 

 

Facebook



Gabriel Dinu - Radio Lynx

" Desi nu stii, in tine este psihologul perfect!"

Gabriel Dinu

Gabriel Dinu - Realizator emisiunea 'Confidential'.

Vizualizare continut

Număr afişări conţinut : 3008612

Utilizatori online

Avem 20 vizitatori online

Intreaba un psiholog

Nume:
Email:
Intrebarea dvs.:
Introduceti codul de mai sus:

Cauta in site

Abonare newsletter

Despre mersul la psiholog

Ati apelat la serviciile unui psiholog?

Psihoterapia copilului

Rasplata si pedeapsa in educatia copilului

Sunt foarte multi factori importanti in educarea unui copil. Atentia si afectiunea pe care i-o acorda parintii sunt elemente esentiale pentru o buna dezvoltare emotionala a micutilor. Ar fi bine sa mai mentionam si existenta explicatiilor pe care le dam copiilor, cat si modalitatea prin care dam aceste explicatii.
[ citeste articolul complet ]

Psihoterapie de cuplu

Probleme cu erectia si ejacularea precoce

Cele mai multe probleme sexuale ale barbatilor sunt psihogene. Foarte putine au ca si cauza dereglari fiziologice autentice. Asa stand lucrurile, am decis sa detaliez in acest articol cauzele si mecanismele de functionare ale celor mai intalnite disfunctii sexuale la barbati.
Sa abordam mai intai problemele cu erectia. [citeste articolul complet]

Tulburari psihice

Depresia si cauzele ei

Din ce in ce mai multi oameni acuza aceasta tulburare psihica.
Depresia este o tulburare afectiva care are ca si trasatura specifica tristetea profunda, stare ce persista perioade indelungate.
Cea mai serioasa forma a acestei tulburari este depresia majora. 
[ citeste articolul complet ]

Copyright © 2009 - Psihosolutii.ro - S.C.P Niculescu & Dinu. Toate drepturle rezervate. Powered by Total Web Technologies.
  Google+