Cum te poate ajuta sportul in lupta cu anxietatea

AddThis Social Bookmark Button

Imediat ce simti primele simptome ale anxietatii (dificultati de concentrare si de mentinere a atentiei, insomnii, stare de agitatie continua, inabilitate de a te relaxa, ritm cardiac accelerat, hipervigilenta, ameteala, tensiune musculara, senzatii de sufoacare, tremuraturi, nod in gat, derealizare, greata, detresa abdominala, etc.) cel mai probabil vei cauta ajutor. Asta poate insemna ca fie vei merge la un medic pentru a-ti prescrie medicamente, fie vei vizita un psiholog sau poate vei incerca niste remedii naturiste sau terapii alternative. Sau poate le vei incerca pe toate de mai sus.

Un lucru mai putin cunoscut este faptul ca sportul poate fi la fel de eficient in combatarea simptomelor de anxietate ca unele tipuri de medicamente si ca majoritatea remediilor naturiste existente. In multe studii de specialitate, miscarea fizica zilnica a fost dovedita a fi foarte importanta in reducerea si chiar in mentinerea unei vieti lipsite de simptomele aceastei tulburari atat de chinuitoare.

Cum te poate ajuta sportul sa iti reduci anxietatea si nelinistea resimtita zilnic?

  1. Reducerea inactivitatii fizice si imbuntatirea somnului, unii din factorii predispozanti in aparitia simptomelor de anxietate. Cand stresul intervine in viata ta de zi cu vine, iti sunt afectate conexiunile interneuronale, iar corpul tau resimte aceste efecte din plin. Asa ca pare de la sine inteles, ca in momentul in care corpul tau se simte mai bine, si mintea ta va fi mai relaxata si linistita! Exerctiile fizice si efortul fizic in general produc endorfine, substante chimice produse de creier (care fac parte din categoria neurotransmitatorilor, la fel ca serotonina si dopamina) si care au un rol analgezic in corp, suprimand durerea de orice fel. Endorfinele produse in urma unei activitati fizice intense de durata medie (20-30 de minute) iti imbunatatesc considerabil somnul, care la randul lui reduce nivelul stresului resimtit zilnic.
  2. Neurotransmitarii “relaxarii”, endorfinele sunt motivul principal pentru care in renuntarea la tratamentul medicamentos, sau chiar inaintea inceperii lui, poti incerca practicarea unui sport. Astfel, poti evita multe din efectele secundare negative alte inceperii unui tratament medicamentos. Desigur, in cazurile in care functionalitatea zilnica este afectata intens, posibilitatea inceperii unui tratament medicamentos nu ar trebui neglijata. Exercitiile fizice reduc sansa ca inactivitatea relationata anxietatii sa te mai afecteze. In plus, endorfinele eliberate, in principal pentru a preveni durerea fizica, au un rol important in reglarea dispozitiei generale si in relaxarea mentala.
  3. “Arderea” cortizolului – aproape toti cei care sufera de anxietate resimt efectelele cortizolului, unul din hormonii stresului eliberati in corp in momentele de tensiune si frica intensa. Efectele includ greata, detresa abdominala, balonari, crampe, voma etc. Exercitiile fizice si miscarea, in general, ajuta la “curatarea” organismului de cortizol. Eliberarea organismului de cortizol are la randul lui efecte pozitive, prevenind multe din simptomele anxietatii care duc, conform cercului vicios (al “fricii de frica”) la si mai multa anxietate, cum ar fi problemele de concentrare si atentie, oboseala si lentoarea fizica generala.
  4. O minte sanatoasa, intr-un corp sanatos – activitatea fizica reprezinta un mecanism de coping sanatos. Copingul se refera la modalitatile noastre de a infrunta greutatile si problemele cu care suntem confruntati intr-un mod sanatos, functional. Asigurandu-te ca petreci timp ocupandu-te de sanatatea ta mentala, cat si fizica, poate avea beneficii de lunga durata, chiar daca pe termen scurt inceperea unui program de activitate fizica zilnica poate parea descurajant.

Sunt multe alte motive pe care as putea le adaug in favoarea activitatii fizice sustinute. Ea te poate ajuta in combaterea anxietatii, cat si in cresterea increderii in sine. Sportul asigura sanatatea corpului tau, iar sanatatea fizica este foarte importanta pentru oricare dificultate cauzata de tulburarile mentale.

Daca te confrunti cu anxietatea si ai vrea sa afli mai multe despre beneficiile sportului in tratarea acesteia, te asteptam la cabinetele noastre din Bucuresti sau Cluj sau pe www.gandestesanatos.ro, unde inregistrarea si primele 3 sedinte lectii sunt gratuite.

NOU! Acceseaza gratuit primele 3 sedinte-lectii ale platformei de psihoterapie si dezvoltare personala online descarcand aplicatia GandesteSanatos din AppStore si GooglePlay. Daca doresti si interactiune cu un psiholog te poti inregistra gratuit pe www.gandestesanatos.ro.

Psihoterapeut Diana Zamfir

0735.884.105

diana.zamfir@psihosolutii.ro

www.psihosolutii.ro

www.gandestesanatos.ro

 

Contact - Programari

Gabriel Dinu - 0724.306.188
gabriel.dinu@psihosolutii.ro

Roxana Niculescu - 0722.762.805
roxana.niculescu@psihosolutii.ro

Irina Paraschiv - 0744.239.470
irina.paraschiv@psihosolutii.ro

Mihaela Stinga (Iote) - 0760.737.493
mihaela.iote@psihosolutii.ro

Alexandra Pacurar - 0751.052.008
alexandra.pacurar@psihosolutii.ro

Sandra Voicu - 0729.007.831
sandra.voicu@psihosolutii.ro

Ioana Ionicioiu - 0746.211.896
ioana.ionicioiu@psihosolutii.ro

 

 

Facebook



Gabriel Dinu - Radio Lynx

" Desi nu stii, in tine este psihologul perfect!"

Gabriel Dinu

Gabriel Dinu - Realizator emisiunea 'Confidential'.

Vizualizare continut

Număr afişări conţinut : 3008571

Utilizatori online

Avem 23 vizitatori online

Intreaba un psiholog

Nume:
Email:
Intrebarea dvs.:
Introduceti codul de mai sus:

Cauta in site

Abonare newsletter

Despre mersul la psiholog

Ati apelat la serviciile unui psiholog?

Psihoterapia copilului

Rasplata si pedeapsa in educatia copilului

Sunt foarte multi factori importanti in educarea unui copil. Atentia si afectiunea pe care i-o acorda parintii sunt elemente esentiale pentru o buna dezvoltare emotionala a micutilor. Ar fi bine sa mai mentionam si existenta explicatiilor pe care le dam copiilor, cat si modalitatea prin care dam aceste explicatii.
[ citeste articolul complet ]

Psihoterapie de cuplu

Probleme cu erectia si ejacularea precoce

Cele mai multe probleme sexuale ale barbatilor sunt psihogene. Foarte putine au ca si cauza dereglari fiziologice autentice. Asa stand lucrurile, am decis sa detaliez in acest articol cauzele si mecanismele de functionare ale celor mai intalnite disfunctii sexuale la barbati.
Sa abordam mai intai problemele cu erectia. [citeste articolul complet]

Tulburari psihice

Depresia si cauzele ei

Din ce in ce mai multi oameni acuza aceasta tulburare psihica.
Depresia este o tulburare afectiva care are ca si trasatura specifica tristetea profunda, stare ce persista perioade indelungate.
Cea mai serioasa forma a acestei tulburari este depresia majora. 
[ citeste articolul complet ]

Copyright © 2009 - Psihosolutii.ro - S.C.P Niculescu & Dinu. Toate drepturle rezervate. Powered by Total Web Technologies.
  Google+