De ce sunt bune ingrijorarea si frica in pandemia Covid19?

AddThis Social Bookmark Button

Ce este ingrijorarea si cum ne ajuta?

In această perioadă în care suntem bombardati cu informații referitoare la virusul Covid 19 e absolut normal sa fim mai ingrijorati de starea noastra de sanatate si a celor dragi noua.

Toate restrictiile din ultima perioada au insemnat ca noi sa gasim resurse sa ne adaptam la noile conditii. Aceste schimbari au presupus sa ne protejam sanatatea asa cum nu am facut-o cei mai multi dintre noi pana acum:

  • Sa iesim din casa doar pentru strictul necesar, iar atunci cand iesim sa respectam recomandarile autoritatilor
  • Sa muncim de acasa (cine are posibilitatea)
  • Sa stam in casa foarte mult timp
  • Sa nu mai calatorim in vacante
  • Sa ne spalam mai des pe maini
  • Sa nu nu ne mai vedem cu prietenii
  • Sa purtam masca si manusi cand iesim din casa
  • Sa curatam suprafetele cu care intram in contact cu dezinfectant
  • Sa spalam cumparaturile, etc.

Toate aceste lucruri pe care le facem acum si inainte nu le faceam ne determina sa ne concentram mai mult pe starea noastra de sanatate si pe posibilele pericole existente si poate aduce disconfort si frustrare. Acest lucru determina aparitia ingrijorarii si fricii cu privire la schimbarile care vin sau vor veni, la starea noastra de sanatate, la schimbarile economice si cum ne vor impacta.

Ingrijorarea si frica, pe care le resimtim in aceasta perioada majoritatea dintre noi, sunt emotii adaptative, benefice pentru supravietuirea noastra, desi sunt in fond emotii negative. Acestea ne mobilizeaza si ne determina sa ne informam, sa stim ce avem de facut si sa punem in practica acele comportamente care ne cresc sansele sa fim sanatosi.

Pentru ca suntem in contact cu evolutia situatiei si a masurilor pe care le iau autoritatile, acest lucru ajuta sa stim ce trebuie sa facem si cum ne putem proteja in fiecare etapa prin care trecem.

Faptul ca ne ingrijoreaza si ne sperie evolutia situatiei actuale ne determina sa respectam restrictiile, desi de multe ori nu este usor avand in vedere ca necesita adaptarea la noul stil de viata. De exemplu: sa gasim solutii de activitati in casa pentru copiii care nu mai merg la gradinite sau scoli, acestea fiind inchise; sa gasim activitati pentru noi ce nu necesita iesitul din casa; sa ne aprovizionam pentru perioade mai lungi de timp cu alimente, etc.

Un alt aspect important pe care il stim atunci cand ne ingrijoram si ne temem este faptul ca aceasta situatie exceptionala va trece si vom redobandi libertatea de miscare si viata activa din toate punctele de vedere: social, profesional, familial, etc.

Ingrijorarea si frica, desi sunt la baza emotii negative, ne permit totusi sa observam si sa ne bucuram si de partea buna a situatiei: pot petrece mai mult timp cu cei dragi, multi oameni pot lucra de acasa si astfel economisesc timpul petrecut in trafic, daca au mai mult timp disponibil, pot face mai multe activitati placute pentru ei, dar si impreuna cu familia (jocuri distractive, gatit, ordine, ingrijit plante, etc.).

Ce se intampla cand ingrijorarea si frica se intensifica?

Atunci cand ingrijorarea si frica fata de virus, fata de starea de sanatate dar si fata de contextul economic se intensifica, presupune o schimbare la nivelul modului de gandire, astfel pot pune stapanire in mintea noastra gandurile irationale, dezadaptative. Printre exemplele de gandire irationala se numara: 'O sa mor si e ingrozitor', 'Nu o sa avem bani si o sa murim de foame', 'O sa mor singur printre straini', etc.

Aceste ganduri ne afecteaza prin declansarea unor stari de neliniste intensa, frica intensa ce inseamna anxietate si panica. Prin intensificarea acestor emotii negative se declanseara o stare de alerta in mintea si in corpul nostru interpretand situatia ca un pericol iminent. Astfel apar si comportamente ce ne intretin starea de alerta: tendinta sa ne uitam excesiv la buletinele de stiri, sa cautam multe informatii, nu ne mai putem concentra la munca sau la activitatile zilnice, insomnie, sau scaderea poftei de mancare, atacuri de panica, șa.

Toate aceste lucruri ne pot afecta mult calitatea vietii, pentru ca nu putem vedea o cale de iesire din aceasta situatie, ne simtim blocati, vedem doar partea negativa si nu putem vedea solutii prin care sa ne crestem sansele sa rezolvam posibilele situatii cu care ne confruntam.

Atunci cand aceste stari de anxietate si\sau panica se instaleaza, este de preferat sa apelati la un ajutor de specialitate, si anume la un psihoterapeut.

In acest fel puteti sa intelegeti cu ajutorul psihoterapeutului de ce s-au dezvoltat acele stari si ce aveti de facut pentru a va echilibra, pentru a face fata mai usor pandemiei si a gasi solutii cat mai rationale si sanatoase pentru voi.

Dacă aveti nevoie de ajutor pentru a face față stresului legat de toată situația cu acest Covid-19, intrati pe www.gandestesanatos.ro, creati un cont, vedeti primele 3 ședințe-lecții gratuite și în cel mai scurt timp cineva din echipă va lua legătura cu dumneavoastra.

NOU! Accesati gratuit primele 3 ședinte-lecții ale platformei de psihoterapie și dezvoltare personală online descărcând aplicația Gândește Sănătos din AppStore și GooglePlay. Dacă doriti și interacțiune cu un psiholog va puteți înregistra gratuit pe www.gandestesanatos.ro.

Psihoterapeut Mihaela Stîngă (Iote)

0760.737.493

mihaela.iote@psihosolutii.ro

www.gandestesanatos.ro

www.psihosolutii.ro

Contact - Programari

Gabriel Dinu - 0724.306.188
gabriel.dinu@psihosolutii.ro

Roxana Niculescu - 0722.762.805
roxana.niculescu@psihosolutii.ro

Irina Paraschiv - 0744.239.470
irina.paraschiv@psihosolutii.ro

Mihaela Stinga (Iote) - 0760.737.493
mihaela.iote@psihosolutii.ro

Alexandra Pacurar - 0751.052.008
alexandra.pacurar@psihosolutii.ro

Sandra Voicu - 0729.007.831
sandra.voicu@psihosolutii.ro

Ioana Ionicioiu - 0746.211.896
ioana.ionicioiu@psihosolutii.ro

 

 

Facebook



Gabriel Dinu - Radio Lynx

" Desi nu stii, in tine este psihologul perfect!"

Gabriel Dinu

Gabriel Dinu - Realizator emisiunea 'Confidential'.

Vizualizare continut

Număr afişări conţinut : 2991845

Utilizatori online

Avem 20 vizitatori online

Intreaba un psiholog

Nume:
Email:
Intrebarea dvs.:
Introduceti codul de mai sus:

Cauta in site

Abonare newsletter

Despre mersul la psiholog

Ati apelat la serviciile unui psiholog?

Psihoterapia copilului

Rasplata si pedeapsa in educatia copilului

Sunt foarte multi factori importanti in educarea unui copil. Atentia si afectiunea pe care i-o acorda parintii sunt elemente esentiale pentru o buna dezvoltare emotionala a micutilor. Ar fi bine sa mai mentionam si existenta explicatiilor pe care le dam copiilor, cat si modalitatea prin care dam aceste explicatii.
[ citeste articolul complet ]

Psihoterapie de cuplu

Probleme cu erectia si ejacularea precoce

Cele mai multe probleme sexuale ale barbatilor sunt psihogene. Foarte putine au ca si cauza dereglari fiziologice autentice. Asa stand lucrurile, am decis sa detaliez in acest articol cauzele si mecanismele de functionare ale celor mai intalnite disfunctii sexuale la barbati.
Sa abordam mai intai problemele cu erectia. [citeste articolul complet]

Tulburari psihice

Depresia si cauzele ei

Din ce in ce mai multi oameni acuza aceasta tulburare psihica.
Depresia este o tulburare afectiva care are ca si trasatura specifica tristetea profunda, stare ce persista perioade indelungate.
Cea mai serioasa forma a acestei tulburari este depresia majora. 
[ citeste articolul complet ]

Copyright © 2009 - Psihosolutii.ro - S.C.P Niculescu & Dinu. Toate drepturle rezervate. Powered by Total Web Technologies.
  Google+